Archief voor March 2008

Zonder commentaar

21 March 2008 door Wim

Wijn slechter voor hersenen dan bier

20 March 2008 door Wim

Teveel wijn drinken beschadigt de hersenen meer dan bier of sterke drank.  Een studie van de universiteit van Göttingen naar de lange termijneffecten van zwaar drinken van de universiteit van Göttingen legde enige markant vaststellingen bloot. De hippocampus was tot 10 maal kleiner was bij mensen die veel wijn dronken dan bij degenen die bier of sterke drank verorberden.  Ook de hoeveelheid geconsumeerde alcohol bleek niet bepalend in het onderzoek.  Sommigen dronken tot 2 maal zoveel bier dan de controlegroep die wijn dronk.  Een mogelijke verklaring hiervoor is dat er in bier een neuroprotectieve stof werkzaam is.